ادویه جات, ادویه جات ترکیبی

ادویه سیب زمینی سرخ و تنوری چیست؟

سیب زمینی سرخ شده و یا تنوری، بدون استفاده از ادویه نیز دارای طرفداران زیادی است؛ اما اگر از ادویه سیب زمینی سرخ کرده و تنوری استفاده شود طعم و عطر به یادماندنی را به ارمغان می آورند. این روزها یکی از رقابت فست فودها بر سر مزه سیب زمینی است. استفاده از ادویه مناسب و خوشمزه برای فست فودها یک مزیت رقابتی محسوب می شود. البته تهیه این میان وعده پرطرفدار در منزل به همراه ادویه خوشمزه نیز موجب می شود بتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و در عین حال یک میان وعده رستورانی داشته باشید. البته به جز طعم و عطر، استفاده از ادویه مناسب، از سردی سیب زمینی نیز می کاهد.

با توجه به اینکه ادویه سیب زمینی سرخ و تنوری دارای تنوع زیادی است، در این مقاله شما را با مواد، ترکیبات و طرز تهیه دو نوع ادویه مناسب این کار آشنا می کنیم.

مواد و ترکیبات ادویه سیب زمینی سرخ کرده و تنوری نوع دوم

  1. پودر آویشن کوهی: 2 قاشق غذاخوری
  2. پودر زنجبیل: 1 قاشق مرباخوری
  3. پودر زیره سبز: 2 قاشق غذاخوری
  4. پودر دارچین: 1 قاشق غذاخوری
  5. پودر سیر: 1 قاشق غذاخوری
  6. پودر رزماری: 1 قاشق غذاخوری
  7. نمک: به مقدار لازم

 

طرز تهیه ادویه سیب زمینی سرخ و تنوری

 

با توجه به ذائقه و سلیقه خود می توانید یکی از دو ترکیب بالا را انتخاب کرده و به عنوان ادویه سیب زمینی برای سیب زمینی های سرخ شده و تنوری خود استفاده کنید. برای این کار کافی است ترکیبات گفته شده در قسمت های قبل را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را در یک ظرف در بسته و در جای خنک نگهداری نمایید.

البته شما می توانید برای اینکه ادویه تازه تر و باکیفیت تری داشته باشید، سبزیجات موجود در ترکیبات را خودتان به صورت تازه تهیه کنید و زیر باد کولر یا پنکه خشک کنید؛ همچنین دیگر ادویه جات که به صورت چوب یا دانه هستند را نیز از عطاری های معتبر تهیه نمایید و خودتان با هاون یا آسیاب برقی به پودر تبدیل کنید. ترکیب به وجود آمده با مواد تازه دارای عطر و طعم بیشتری است و البته ماندگاری بیشتری نیز دارد.

خواص اصلی ادویه سیب ز مینی سرخ و تنوری

 

ادویه سیب زمینی با توجه به ترکیباتی که دارد دارای خواصی است؛ مثلا زنجبیل علاوه بر اینکه گرمی بوده و از طبع سرد سیب زمینی می کاهد، خواص ضدمیکروبی نیز دارد. آویشن از نفخ معده جلوگیری کرده و زیره سبز ، تقویت کننده معده است. جوز هندی بدن را سم زدایی می کند و گشنیز کنترل کننده دیابت است.

عوارض مصرف 

مصرف بی‌رویه این ادویه، مشکلات گوارشی مانند اسهال، استفراغ، خون‌ریزی، معده درد، درد عضلانی و سرگیجه را به همراه دارد.

نحوه مصرف ادویه سیب زمینی تنوری

مقداری از این ادویه را بر روی سیب زمینی خام ریخته و درون فر گذاشته تا تنوری شود.

شرایط نگهداری ادویه سیب زمینی تنوری

ادویه سیب زمینی تنوری را باید در مکانی خشک، خنک و به دور از نور خورشید نگهداری کنید. هم‌چنین ظرف آن باید غیرقابل نفوذ باشد تا در تماس رطوبت هوا قرار نگیرد.

با ادویه سیب زمینی تنور‌ی، سیب زمینی‌ها‌ی خوشمزه‌تری بخورید

سیب زمینی یکی از غذا‌ها‌یی است که همیشه مورد‌توجه بوده است. ظرفیت آن آن‌قدر بالا است که به چندین روش مختلف قابل‌طبخ می‌باشد. با این حال به هر شکلی که طبخ شود، بدون استثنا مورد‌علاقه واقع می‌گردد. چند روش محبوب طبخ آن تنوری، کبابی، سرخ‌شده و آب‌پز هستند که حتی فکر‌کردن به آن‌ها نیز باعث احساس گرسنگی می‌شود.

اما به نظر شما چه چیز‌ی می‌تواند طعم بی‌نظیر آن را لذیذ‌تر کند؟ ادویه سیب زمینی تنور‌ی بهترین چاشنی است که می‌توان به آن فکر کرد. با اینکه این ادویه به‌عنوان ادویه‌ی مخصوص سیب زمینی تنور‌ی به فروش می‌رسد، ترکیبات داخل آن به حد‌ی عالی هستند که می‌توان برای پختن سیب زمینی به روش‌ها‌ی دیگر هم از آن بهره‌مند شد. اگر می‌خواهید غذا‌ی محبوب خود را با لذتی فرا‌تر از همیشه بخورید، خرید ادویه سیب زمینی تنور‌ی از سالماطور را از قلم نیندازید. در ضمن استفاده از ترکیبات مرغوب و خالص در آن موجب نشده است که قیمت ادویه سیب زمینی تنور‌ی، گران باشد. پس با خیالی راحت این ادویه را با به‌صرفه‌ترین قیمت ممکن خریداری نمایید.

به کمک ادویه سیب زمینی تنور‌ی، با سبزیجات آشتی کنید!

یکی از نکات قابل‌توجهی که در رابطه با ادویه سیب زمینی تنور‌ی وجود دارد، این است که تنها ترکیب از ادویه‌جات نیست، بلکه چیز‌ی فرا‌تر از آن است. اگر به ترکیبات آن دقت کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که داخل آن از سبزیجات خشک‌شده و معطر‌ی مثل آویشن، جعفری و گلپر هم استفاده شده است. به‌کاربردن این سبزیجات طعم‌دهنده به همراه سایر ادویه‌ها، از طرفی خواص درمانی آن را افزایش می‌دهد و از طرف دیگر، مزه‌ی غذا را بهتر می‌کند.

فروش ادویه سیب زمینی در سالماطور بهترین فرصت برای کسانی است که میانه‌ی خوبی با سبزیجات ندارند. همانطور‌که می‌دانید سبزیجات در هرم غذا‌یی سهم قابل‌توجهی دارند و کمبود آن‌ها می‌تواند منجر به تضعیف بدن شود. بنابراین اگر شخصی هستید که لب به سبزیجات نمی‌زنید، خرید محصولات ادویه سیب زمینی را غنیمت شمارید. بدون شک ترکیب بی‌نظیر این ادویه با سیب زمینی تنور‌ی، اشتها‌ی شما را سر ذوق می‌آورد.

چطور یک سیب زمینی تنور‌ی حرفه‌ای بپزیم؟

بعد از پوست‌گیر‌ی سیب زمینی‌ها، آن‌ها را به شکل خلال‌ها‌ی بزرگ برش بزنید. سیب زمینی‌ها را همراه با مقدار‌ی نمک به داخل آب جوش بریزید و بعد از حدود ۱۰ دقیقه که سیب زمینی‌ها نیم‌پز شدند، آن‌ها را خارج کنید و اجازه دهید تا خشک شوند. بعد از خشک‌شدن، تکه‌ها‌ی سیب زمینی را در داخل ظرفی محتوی مقدار‌ی روغن بریزید. سپس همه‌ی آن‌ها را به همراه ادویه سیب زمینی تنوری ر با مناسب‌ترین  خوب طعم‌دار کنید. بعد از گرم‌کردن فر با دما‌ی ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد، سیب زمینی‌ها را در داخل فر بگذارید. بعد از گذشت حدودا ۳۰ دقیقه، حالا غذا‌ی لذیذ شما آماده است. نوش جان!

خرید ادویه سیب زمینی تنور‌ی، تجربه یک طعم خوش

فروشگاه ما با به‌کارگیری مجرب‌ترین افراد، ادویه‌ها‌ی مرغوب، معطر و خوش‌طعمی را به دست شما عزیزان می‌رساند. بنابراین برای اینکه طعم سیب زمینی‌ها‌یی که در گذشته در تنور‌ها‌ی خانگی آماده می‌شدند را تجربه کنید، همین حالا به خرید ادویه اقدام نمایید. با خوردن این غذا‌ی خاطره‌انگیز همراه با ادویه سیب زمینی تنور‌ی، می‌توانید خاطرات شیرین خود را دوباره مرور کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *