ادویه جات, ادویه جات ترکیبی

طرز تهیه ادویه لازانیا و ترکیبات آن در خانه

لازانیا یک غذای فست فودی و ایتالیایی است که برای درست کردن آن از پاستا، پنیر، سس و مواد غذایی مختلف استفاده می شود. برای طعم دار و خوشمزه کردن این غذا می توان از ادویه لازانیا و چاشنی های مخصوص غذاهایی ایتالیایی به کاربرد. نوع ادویه به سلیقه و ذائقه افراد هر منطقه ای بستگی دارد؛ چرا که مردم هر ناحیه ای طع خاصی از ادویه را دوست دارند مثلا غذاهای دارای ادویه تند مناسب ساکنین مناطق جنوب کشور می باشد. ادویه لازانیا طعم و عطر به یادماندنی را ایجاد می کند و اگراز دسته افراد علاقه مند به لازانیا هستید توصیه می کنیم حتما در پخت لازانیا از این ادویه خوش طعم استفاده کنید.

ترکیبات ادویه لازانیا چیست؟

ادویه لازانیا را اگر از فروشگاه ها و به صورت بسته بندی تهیه شود بدون نمک است و باید به مقدار مورد نیاز هنگام استفاده از آن نمک به غذا اضافه کنید. برای درست کردن سس و سالاد نیز می توان از ادویه لازانیا استفاده کرد و مطمئن شوید که طعم لازانیا شما همان طعم غذاهای رستورانی را خواهد داشت. همچنین می توان در تهیه پاستا و پیتزا و ماکارونی نیز از ادویه لازانیا استفاده کرد.

ترکیبات مور نیاز برای درست کردن ادویه لازانیا شامل موارد زیر است که طبق ذائقه و سلیقه خود می توانید موادی را کم یا زیاد کنید و یا مواد و گیاه معطر دیگری را اضافه نمایید.

  1. ۲ قاشق غذاخوری ریحان خشک
  2. ۱ قاشق غذاخوری رزماری خشک
  3. ۱ قاشق غذاخوری آویشن خشک
  4. ۲ قاشق غذاخوری اورگانو خشک
  5. ۱ قاشق غذاخوری فلفل قرمز خرد شده خشک
  6. ۲ قاشق غذاخوری جعفری خشک
  7. ۱ قاشق غذاخوری پودر سیر

طرز تهیه ادویه لازانیا چگونه است؟

برای تهیه ادویه لازانیا می توان از سبزیجات معطری چون آویشن، رزماری، فلفل قرمز، سماق، نمک، پودر پیاز، پودر سیر،جوز هندی و پودر لیمو استفاده کرد. در هر منطقه ای برای پخت لازانیا دستورالعمل های مختلفی با استفاده از ادویه های متنوعی وجود دارد. ترکیباتی که در قسمت مواد لازم تهیه لازانیا معرفی شد معمولا موادی هستند که در اکثر مناطق در تهیه ادویه لازانیا به کار می روند.

طرز تهیه ادویه لازانیا بسیار ساده و راحت است؛ در اولین مرحله باید سبزیجات دلخواه خود را به صورت تازه خریداری کرده و به خوبی بشویید. در مرحله بعد آن ها را به روش های مناسب خشک کنید تا مواد مغذی آن ها از بین نرود. در مرحله سوم سبزیجات خشک شده را می توانید آسیاب کنید و سپس تمام آن ها را با هم مخلوط نمایید. همچنین بدون پودر کردن سبزیجات نیز می توانید آن ها برای تهیه ادویه لازانیا استفاده کرد.

در مرحله چهارم باید ادویه را در ظرفی درب دار ریخته و در جایی دور از نورو گرما و رطوبت نگهداری کنید.

 

نکاتی در مورد تهیه ادویه لازانیا

برای اینکه ادویه لازانیا دارای طعم بهتری باشد باید نسبت هر گیاه یا سبزی معطر استفاده شده در آن به دقت انتخاب شود. ادویه لازانیا می تواند ترکیبی از گوجه فرنگی، پاپریکا که نوعی فلفل بومی ترکیه است و شبیه فلفل قرمز بوده ولی تند نیست، سیر، گشنیز که تخم آن برای طعم دار کردن ادویه ها بسیار کاربردی است، آویشن، پنیر و ریحان باشد.

علاوه بر لازانیا از این ادویه می توان برای طعم دار کردن غذاهایی مانند انواع سس ، رویه سوپها ، پیتزا ، اسنک ، ماکارانی و ساندویچ ها، سالادهای کامل حاوی مواد پروتئینی و کربوهیدرات استفاده کرد.

جمع بندی بحث طرز تهیه ادویه لازانیا

در این مقاله به معرفی، مواد لازم و طرز تهیه ادویه لازانیا پرداختیم؛ این ادویه از دسته ادویه هایی است که در پخت غذاهای ایتالیایی و فست فودی مثل لازانیا و پیتزا برای طعم دار و خوشمزه کردن آن ها به کار می رود. ترکیبات این ادویه بیشتر از سبزیجات معطر و گیاهان دارویی خوشبو تهیه می شود که برای درمان یا پیشگیری برخی بیماری ها بسیار مفید هستند و استفاده از آن ها در غذاهای مختلف امکان پذیر است و می تواند با هر ذائقه ای سازگار باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *