ادویه جات, ادویه جات ترکیبی

ادویه مخصوص مرغ و ماهی

امروزه ادویه‌های ترکیبی به عنوان چاشنی و طعم دهنده غذاها نقش ویژه ای در طبخ خوراک های مختلف ما ایفا می‌کنند؛ یکی از پرطرفدارترین ادویه‌ها ادویه مرغ و ماهی است چرا که طعم و عطر بسیار دلچسبی به مرغ و ماهی می‌دهد.

نکته حائز اهمیت این است که ادویه مذکور به دلیل ترکیبات عالی و منحصربه فرد خود بوی زهم ماهی و مرغ را که برای عده ای ناخوشایند است را هم از بین می‌برد.

 

ترکیبات به کار رفته در ادویه مرغ و ماهی به این شکل است:

رازیانه

پودر پیاز

زنجبیل

پودر میخک

پودرگوجه

نمک و فلفل

شما می‌توانید با ترکیب و مخلوط کردن این مواد ادویه موردنظر را درست کنید و یا به صورت آماده اقدام به خرید ادویه مرغ و ماهی نمایید.

ادویه مرغ و ماهی برای پخت انواع خوراکهای سرخ کردنی، کبابی و خورشتی استفاده می‌شود.

می‌توانید برای پخت مرغ و ماهی به هر صورتی که تمایل دارید ابتدا ماهی و یا مرغ خود را در این ادویه مرینت و مزه دار کنید و به اصطلاح با این ادویه بخوابانید.

همچنین می‌توانید در هنگام آشپزی و استفاده از این ادویه مقداری آن را تفت دهید به این ترتیب بوی دلچسب ادویه مرغ و ماهی شما بیشتر آزاد می‌شود و اثر بیشتری بر روی خوراک در دست تهیه می‌گذارد.

 

تشخیص تازگی ادویه مخصوص مرغ و ماهی یا همان تمیزدادن نوع اصلی از تقلبی آن

ادویه مخصوص مرغ و ماهی یک ادویه ترکیبی بی‌نظیراست که شاید تا حد زیادی بتوانیم با دیدن رنگ و بوییدن عطرش اصل و تازه بودن آن را دریابیم اما برای تشخیص قطعی اصل بودن ادویه های ترکیبی همچون ادویه مخصوص مرغ و ماهی بهترین و مطمان ترین راه رجوع به مراکزمعتبری همچون لنج لند است.

بنابراین بدون نگرانی از تقلبی بودن این ادویه از سایت معتبر فروشگاه بزرگ ظفرقندی  محصول اصلی وباکیفیت را سفارش دهید.

 

کاربرد ادویه مرغ و ماهی درغذا

بهترین چاشنی برای تهیه خوراک های مرغ و ماهی ادویه ترکیبی مخصوص است چرا که به دلیل استفاده از ادویه های معطر در ترکیباتش؛ علاوه بر اینکه اثری از بوی زخم مرغ و ماهی باقی نمی‌ماند خوراک تهیه شده خوشمزه و خوش عطرتر هم می‌شود.

ادویه مرغ و ماهی کاربردهای زیادی درتهیه انواع خوراک ایرانی و فرنگی دارد اعم از:

خوراک مرغ ساده

زرشک پلو با مرغ

پلوهای مخلوط با مرغ ریش شده

کوکو مرغ

مرغ کبابی

 

ادویه مرغ و ماهی کاربردهای زیادی درتهیه انواع خوراک ایرانی و فرنگی دارد اعم از:

خوراک مرغ ساده

زرشک پلو با مرغ

پلوهای مخلوط با مرغ ریش شده

کوکو مرغ

مرغ کبابی

همچنین در تهیه انواع خوراک ماهی از این ادویه معطر استفاده می‌شود اعم از:

خورش قلیه ماهی

ماهی سرخ شده

ماهی کبابی

سبزی پلوماهی

 

روش تشخیص تازگی ادویه مخصوص مرغ و ماهی یا همان تمیزدادن نوع اصلی از تقلبی آن

ادویه مخصوص مرغ و ماهی یک ادویه ترکیبی بی‌نظیراست که شاید تا حد زیادی بتوانیم با دیدن رنگ و بوییدن عطرش اصل و تازه بودن آن را دریابیم.

بنابراین بدون نگرانی از تقلبی بودن این ادویه از سایت معتبرفروشگاه بزرگ ظفرقندی محصول اصلی وباکیفیت را سفارش دهید.

 

کاربرد ادویه مرغ و ماهی درغذا

بهترین چاشنی برای تهیه خوراک های مرغ و ماهی ادویه ترکیبی مخصوص است چرا که به دلیل استفاده از ادویه های معطر در ترکیباتش؛ علاوه بر اینکه اثری از بوی زخم مرغ و ماهی باقی نمی‌ماند خوراک تهیه شده خوشمزه و خوش عطرتر هم می‌شود.

خواص ادویه مخصوص مرغ و ماهی

ادویه و سبزیجات استفاده شده در ادویه ترکیبی مرغ و ماهی هر کدام به تنهایی خواص و ترکیبات دارویی خاصب دارن که در ادامه به خلاصه ای از اونا می پردازیم:

فلفل بهار

فلفل بهار، دانه هایی خوش عطری هستن که در اصل بومی هندوستان بوده و معمولا در مناطق مختلف هند رشد می کنن. این نوع از فلفل طعم تندی نداشته و مزه ای شبیه به دارچین، جوز و میخک داره. اسم فلفل بهار هم، به خاطر اینه که بار اول اون رو در منطقه بهارات هندوستان پیدا کردن. موارد مصرف و خواص متنوعی متنوعی مانند شیرینی پزی و در ساخت انواع ترکیبات ادویه هندی و آذربایجانی داره که برای تنظیم فشارخون، کنترل قند خون، جلوگیری از بیماری های قلبی و … مفیده.

رازیانه

رازیانه یک نوع گیاهی دارویی و معطره که در طی سالها مورد استفاده های گوناگون پزشکی و خوراکی قرار گرفته است. این گیاه رنگ سبز و سفیدی داشته و برگ هایی پر مانند و گل هایی زرد رنگ داره. رازیانه سرشار از مواد مغذی مفیدی مانند فیبر، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و منگنز برای بدن است. تمام قسمت های گیاه رازیانه، غنی از آنتی اکسیدانه و تاثیر مثبت فراوانی بر سلامتی شما می گذارد.این گیاه و فراورده های حاص از اون در کنترل اشتها و جلوگیری از چرخوری به شما کمک کرده و اشتهای کاذب و ریزه خواری رو از بین می بره. سلامت کلی قلب با فیبر، منیزیم و کلسیم موجود در این گیاه افزایش پیدا می کنه.

پودر گوجه فرنگی

گوجه فرنگی بومی آمریکای جنوبی است اما امروزه در همه جای دنیا کشت شده و مورد استفاده قرار می گیره. ترکیبات موجود در گوجه فرنگی شامل آب، پروتئین، کربوهیدرات، شکر، فیبر و چربی هستن. از انواع ویتامین و مواد معدنی موجود در این سبزی می توان به ویتامین C، پتاسیم، ویتامین K، ویتامین B۹ اشاره کرد. فواید گوجه فرنگی برای سلامتی پوست، کاهش بیماری های قلبی مفید بوده و موجب پیشگیری از انواع سرطان می شه.

پودر پیاز

پیاز یکی از سبزیجات ویژه و مفید برای سلامتی انسان است. این گیاه، ویتامین های زیاد، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی بخصوصی داره که سلامت کلی بدن فرد رو بهبود می بخشه. پیاز کالری پایینی داره و در عین حال سرشار از مکمل های غذایی، ویتامین C، ویتامین B و پتاسیم است. بهبود سلامت قلب، کاهش احتمال خطر حمله قلبی، فشار خون بالا از خواص این گیاه ارزشمند است در حالی که تعدیل سطح تری گلیسیرید و کاهش التهاب نیز از خواص اونه برشمرده شده است. پیاز سرشار از آنتی اکسیدان هاست که با انواع بیماری های قلبی، سرطان ها و انواع دیابت ها مبارزه می کنه.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *